Sprungit!


Varit och sprungit med mina ny coola skor från nike
Stadium Nike 1119:-
Gråa och råsa

Sedan har vi tills imorgon en läslogg inlämnad men jag var inte klar,
 så jag lånade en halvtjock bok och läste ut den påp 3 dagar.
Tja ni ser ju vilken det är.

Vita lögner och nakna sanningar.

Författaren av denna bok är Cathy Hopkins.
Bokförlaget är B. Wahlströms.
I kategorin ungdoms romaner.

Boken handlar om en tjej som heter Cat, hon har en pojkvän, och en bästa vän men ingen mamma. Hennes mamma dog för 5år sedan. Cat har alltid varit den som sätter sig själv sist på listan och tänker på alla andra.
Hon och hennes vänner kör en dag sanning och konsekvens.
Cats uppdrag blir att flörta sig in hos stadens snyggaste och rikaste kille, Ollie. för att sedan få honom att gilla Becca, Cats bästa vän.
Men det blir inte så enkelt, Cat får känslor för Ollie efter en kyss och vet inte hur hon ska göra.
Tala sanning eller ljuga.
Hon försöker också göra slut med sin pojkvän, men varje gång blir fel tillfället.
Hon blir kompis med Ollies lillasyster Lia, som är jätte snäll.
Som berättar att Ollie inte är bra för någon.
Han flirtar sig in och dumpar dom efter några dagar.

Denna bok tycker jag var väldigt bra.Jag gillar böker som handlar om såna här problem speciellt tex att någon närstående har dött,
Cahty Hopkins skriver den väldigt bra och gör en bra bok till en bok som man vill läsa igen.


Kommentarer
Postat av: bitte

Hej har en ny tävling nu på bloggen. Där vinsten består av hårprodukter från Goldwell.



Surfa in här om du vill vara med.



http://www.lovemercury.se//2010/april/super-tavling.html

2010-04-15 @ 14:29:11
URL: http://www.lovemercury.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0