Min lilla ost historia.

En sak jag trodde på när jag va liten var att Månen var gjord av ost. och när jag var liten var brieost det godaste jag visste, Idag gillar jag det mycket också men vi äter det inte lika ofta nu, det är sorligt.
Jag hoppades alltid att någon skulle komma hem med en raket full med brie till mig och säga att månen var gjord av brieost istället för greve för det trodde jag, att greve osten var från månen.

Men jag hade ett problem jag trodde att Brie ost hette Breve. Alltså en blandning av Brie och Greve. hehe
än idag säger jag Breve och jag fattar inte att jag säger fel om inte någon säger till mig.
Osten?                        Månen?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0