Morning

idag är an sjuk, förkyld och halsen kunde typ inte sova i natt hosta typp hela tiden så nu sitter man och drogar sig med iprem och nässpray men så är livet hemma.idag och igår har jag suttit och skrivit en dekare, till svenskan som nu är klar, ska bara komma på vad den ska heta, den går på lite mer än 4 A4 papper.

Jag kan ta en liten bit i början av texten sedan kan ni föreslå vad den ska kallas.
Fattar man vad den handlar om ens?

  

-      Simon, Simon!
-      Jaaaaa! Vad är  det?!
-      Det är mat kom upp från datorn nu.
-      Vad blir det för mat Sanne?
     Peter kom in i köket smutsig efter att ha klippt gräset.
-      Spaghetti och köttfärsås.
-      Mmm gott.
-      Var är Becca? Jag har inte sätt henne på hela dan.
-      Jag vet inte, är hon inte på sitt rum?
-      Rebecca! Det är mat nu!
-      Vänta jag går ner och kollar. Hon pluggar säkert.
-      Mamma får jag börja, jag ska iväg till ralle sen.
 Simon satte sig vid bordet. Och höll upp tallriken vid kastrullen för att ta spagetti.
-      Ja okej då.
Peter kom upp från trappan,
-      Nej där var hon inte. Simon  vet du var Becca är?
-      Hon är la hos någon kompis inte vet jag.
Telefonen började ringa.
-      Kan du ta det Peter?
-      A okej.                                                                                                                                                       
 
-      A hallå det är Peter.
-      Hej.
-      Jaha?
Peter gick iväg in till vardagsrummet.                                                                                                Jag satte mig vid bordet hos Simon och började äta jag med.                                             Efter en stund kom Peter in långsamt. Han hade tårar i ögonen och skakade.
-      Vad har hänt? Frågade jag.
-      Peter svarade inte han var helt borta,
-      Peter vad är det som har hänt?
Rebecca är på….på…sjukhuset, hon ska opereras akut.

Kommentarer
Postat av: luffi

vad kul! gör du då kram

2010-10-14 @ 18:10:16
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0