Inte okej med rökning

Jag gör som Johanna"sjärten"bästavän.

Säger nej till rökning, Som jag såg på Johannas blogg sa hon att folk i våran ålder börjar dricka mycket men framför allt RÖKA. Rökning är något som inte är okej, det borde inte änns va tillåtet eftersom det skadar en själv och folkruntomkring en som inte ens röker, Nu när jag tänker efter så ser jag varge dag folk som röker på min skola. oftas brukar det var dom som skolkar och sånt. Jag säger Nej till det. Det kan förstöra ditt liv, jag själv håller andan så fort jag går förbi en rökare, Dom tror att dom e coola där dom står och röker men det är nog ingen människa som tycker det. Eftersom att man förlorar så mycket pengar på det borde man lägga undan lika mycket pengar i veckan som ett packet kostar, och sedan efter ett halvår  kanske efter jul Har du råd med den där telefonen du önslat dig, eller jag som önskar mig en systemkamera. 

Saker som är dåligt med Rökning:
Gula tänder
Dålig kondition
Dålig andedräkt
Om man inte får röka blir man tjurig.
Förlorar pengar
Chans att på cancer och andra sjukdomar.
Håret blir risigare och tappar sin glans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0